תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:
ממליצים עלינו...
חדש באתר

מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:

תוכן עניינים

כיתוב על מצבה לאמא

פרידה מאמא, גם בגיל מבוגר, היא תמיד חוויה מורכבת מאוד. באופן טבעי, ישנו רצון עז להבטיח זיכרון נכון של מי שהקימה את המשפחה ובדרך כלל גם הייתה הדמות הדומיננטית בה. בהתאם לכך, מוקדשת תשומת לב רבה לבחירת כיתוב על מצבה של אמא, כמו גם לסוג האבן, סוג האותיות ועוד.

מצבות גן עדן צברה ניסיון רב הן בבניית מצבות והן בליווי המשפחות במהלך תכנון ההנצחה, ומעמידה את הידע והיכולות שלה לרשות לקוחותיה גם על-מנת לסייע לכם לבחור נכון כיתוב על מצבה לאמא.

שירות מקיף ורגיש באחריות מלאה

הסיוע במציאת התשובה הטובה ביותר לשאלה מה כותבים על מצבה לאמא שלי הוא כמובן רק חלק מהשירות שאנחנו מספקים – וזאת מתוך ההבנה שהימים הראשונים שלאחר מוות של אדם קרוב הם תמיד תקופה לא פשוטה, ועל כן ילדיה של המנוחה זקוקים לתמיכה. דגש חשוב נוסף הוא רגישות מלאה וכן מענה מידי לכל פניה ובקשה, על-מנת שלא תצטרכו לדאוג לגבי המצבה.

בניית המצבה מוצעת במחיר משתלם, מתבצעת במקצועיות גבוהה וכמו כן תקבלו מאיתנו אחריות ל-20 שנה.

השאירו פרטים לייעוץ מקצועי חינם והצעת מחיר:

דוגמאות של כיתוב על מצבה של אמא

דרך אחת שאנחנו מציעים לילדים שמתלבטים מה לכתוב על מצבה של אמא היא לקבל השראה ממשפטים שמופיעים על מצבות של אמהות אחרות.

לפניכם מספר דוגמאות נפוצות, וכמובן שניתן לשנות את הנוסח, לשלב מספר משפטים ולהוסיף גם משפטים משלכם:

  1. אמא יקרה, לימדת אותנו מהי אהבה, מהי מסירות ומהי נתינה. גם אחרי לכתך אורך ימשיך להאיר אותנו
  2. חסד וצניעות היו דרכך, נפש זכה וטהורה שהושיטה יד לכל מי שנזקק לעזרה
  3. הקמת משפחה ובנית בית לתפארת, חיברת את כולנו ודאגת שנהיה משפחה – נשמור עליה למענך
  4. מתוך עולמות שבורים היא צומחת, היא צומחת, לילות שלמים היא רוקמת, כל מה שיקרה לה
  5. אשת חיל מי ימצא
  6. רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה
  7. סללת לנו נתיבים נכונים ברגישותך ונחישותך, נתמיד בדרכים אלה ונזכור אותך תמיד
  8. היית עולם ומלואו, נגעת בכל מי שדרכו הצטלבה איתך, הרעפת אור על כולם
  9. יקרה היא מפנינים וכל חפציך לא ישוו בה
  10. לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמיים
  11. לוחמת אמיצה, משוררת רגישה, רופאה מסורה, תיירת הרפתקנית, ותמיד תמיד אמא שלנו אהובה
  12. קמו בניה ויאשרוה בעלה ויהללה
  13. תמיד היית איתי גם כשהייתי לבדי. תמיד אהיה איתך – אמא שלי
  14. היית גם אמא וגם חברה, אפשרת לנו לצמוח ולהצמיח שורשים, יישרת אותנו ברכות, השקית אותנו במי האהבה ולנו יש רק מילה אחת – תודה!
  15. תנו לה מפרי ידיה, ויהללוה בשערים מעשיה

רעיונות נוספים עבור כיתוב על מצבה לאמא שלי

במקרים רבים לא קל למצוא תשובה לשאלה מה כותבים על מצבה של אמא. סיבה אחת היא שישנם רבדים רבים באישיותו של כל אדם שהולך לעולמו, ובפרט כשמדובר באמא שגם חיה חיים מלאים וגם נתנה כל מה שיכלה לילדיה.

מקורות השראה אפשריים עבור כיתוב על מצבה לאמא הם שירים, ובפרט כאלה שאהבה, ציטוט מספר שאליו התחברה, וגם פסוקים מהתנ"ך. כדאי לדעת כי נהוג להשתמש לצורך כיתוב על מצבה לאישה רק בפסוקים שנכתבו במקור עבור נשים (ובאופן דומה כיתוב על מצבה לאבא, אם נלקח מהתנ"ך, יהיה מפסוק שמדבר על גברים).

כיתוב על מצבה לאמא שיביא לידי ביטוי את אישיותה הייחודית

הדבר החשוב ביותר שכדאי לזכור לגבי כיתוב על מצבה של אמא הוא שבסופו של דבר הטקסט אמור לשקף את הייחודיות שלה. לעיתים, ישנו קושי של ממש לתחום חיים שלמים, וכמובן שפע רגשות וזיכרונות, לתוך מספר מצומצם יחסית של מילים.

הצוות המסור של מצבות גן עדן ישמח לסייע לכם ובעיקר להקשיב – במקרים רבים עצם הדיבור על האם המנוחה מסייע להגיע לכיתוב הנכון – ובמידת הצורך מומלץ להתייעץ גם עם חברים קרובים או אנשים אחרים שהכירו אותה היטב.

דגש נוסף הוא אותנטיות. גם ההלכה ממליצה על הכרת תודה והנצחה מחמיאה, אבל תוך כדי הימנעות מהפרזות מיותרות ושבחים שאין להם אחיזה במציאות. האותנטיות יכולה לבוא לידי ביטוי למשל גם בדרך של כיתוב מצחיק על מצבות. דוגמה מפורסמת לטקסט שכולל הומור היא "אמרתי לכם שהייתי חולה", וכמובן שתוכלו לכתוב משהו עם קריצה ברוח ההווי המשפחתי שלכם.

סוגי אותיות נפוצים לכיתוב על מצבה

לאחר שמחליטים מה כותבים על מצבה לאמא, הבחירה הבאה היא של סוג האותיות. האופציות הנפוצות הן:

א. אותיות מודבקות – באמצעות הברגה. האותיות הן בדרך כלל מברונזה או ברזל.

ב.  חריטה – ומילוי בעופרת (בצבע שחור) או בצבע.

ג. חריטה בהתזת חול – התזת חול אוקסיד בלחץ גבוה על האבן כדי ליצור את צורת האותיות הרצויה. לאחר מכן, ניתן למלא את החריטה בצבע שמן בכל גוון רצוי.

ד. אותיות הפוכות – שיטה נוספת שמבוססת על התזת חול, כשבמקרה זה ההתזה היא סביב האותיות הרצויות. כתוצאה מכך נוצר אפקט של נגטיב: האותיות נשארות מבריקות והאבן שמסביבן הופכת למט. שיטה זו מבליטה מאוד משפטי פרידה על מצבה ומוסיפה להם נופך דרמטי.

חשוב ליצור התאמה בין כיתוב על מצבה לאמא לבין סוג האותיות, ובין שניהם לבין סוג האבן שנבחרה.

מה לכתוב על מצבה של אמא? – דגשים נוספים

כיתוב על מצבה לאמא כולל גם מידע אודותיה: שם מלא, כולל הכינוי (אם היה כזה), תאריכי הלידה והפטירה, מקומות הלידה והפטירה, שמות ההורים וכן האותיות פ"נ בראש המצבה ולרוב גם תנצב"ה בתחתיתה. נוסח מצבה לאמא עשוי לכלול עוד לפני ציון השם התייחסות ספציפית לכך – למשל "פ"נ אמנו האהובה" – אבל אם הכיתוב בהמשך במילא מציין את האמהות, אפשר לוותר על כך בחלק העליון.

בכל מקרה, נשמח כאמור לעזור לכם לבחור כיתוב על מצבה לאמא, ובאופן כללי אנחנו כאן עבורכם. לפרטים נוספים ולייעוץ מותאם אישית עבורכם מוזמנים ליצור קשר, בטלפון 055-970-6832 או באמצעות השארת פרטים בטופס.

Call Now Button דילוג לתוכן