תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:
ממליצים עלינו...
חדש באתר

מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:

תוכן עניינים

כיתוב על מצבות גברים

הטקסט שמופיע על כל מצבה הוא בסופו של דבר מרכיב מרכזי בהנצחת הנפטר. עם ניסיון של יותר מ-20 שנים בתחום, אנחנו מבצעים כל סוג של כיתוב על מצבות גברים ברמה גבוהה במיוחד ובאחריות מלאה. בנוסף, מתוך מודעות לקושי הרגשי הממשי, חברת מצבות גן עדן מקפידה גם על שירות קשוב וזמין, ועל ליווי לאורך התהליך, כולל ייעוץ לגבי הטקסט והאפשרויות השונות של כיתוב מצבה לגברים.

השאירו פרטים לייעוץ מקצועי חינם והצעת מחיר:

סוגי כיתוב מצבה גברים

בחירת כיתוב על מצבות גברים כוללת הן את הטקסט והן את סוג האותיות. מצבות גן עדן צברה כאמור ניסיון רב ואיתו מיומנות גבוהה בביצוע כל סוגי הכיתובים, ובזכות היעילות אנחנו יכולים להבטיח גם מחיר נמוך. האפשרויות העיקריות הן:

  • חריטה – בהתזת חול בלחץ גבוה כשלאחר מכן ניתן למלא את החריטה בצבע שמן בגוון הרצוי, או ליצוק לתוכה עופרת.
  • תבליט – חציבה שמבליטה את האותיות, כאילו הן יוצאות מתוך האבן. התוצאה מודגשת ומרשימה מאוד, ובנוסף אין צורך לבצע חידוש מצבות, אלא במקרים חריגים.
  • נגטיב – בשיטה זו מתבצעת התזת החול סביב האותיות. האזור שמסביב לכל אות הופך למט, האות עצמה נשארת מבריקה וכך מושג אפקט האותיות ההפוכות.
  • הברגה – חיבור אותיות באמצעות ברגים, לרוב במצבות לא סימטריות.

בכל מקרה, קבלן מצבות מיומן יודע גם להתאים את השיטה המיטבית לסוג האבן שנבחרה עבור המצבה.

האם יש כללים לגבי כיתוב על מצבות גברים?

מצד אחד, להלכה יש מספר כללים ברורים לגבי הטקסט שנחקק על האבן – גם כשמדובר על גברים וגם לגבי כיתוב על מצבות נשים. מצד שני, בפועל, אנשי חברה קדישא מבינים כי לא נכון לכפות כללים נוקשים על המשפחה האבלה, ולכן בסופו של דבר רצונם של קרובי האדם שנפטר הוא זה שמכתיב את הכיתוב.

יחד עם זאת, כן כדאי לאמץ את ההנחיה המהותית ביותר של הדת היהודית לגבי הקדשה על מצבה: הבלטת הטוב וכנות. בהתאם, מומלץ לא לשבח את המנוח על תכונות שלא באמת אפיינו אותו ולא להפריז בשבחים – אלא לתאר מי היה וכיצד השפיע לטובה על סביבתו באופן כן ואמיתי. אגב, בדרך כלל כשבוחרים כיתוב מצבה גברים מתוארים על סמך המעשים שלהם ואילו אצל נשים שהלכו לעולמן מודגשים קווי האופי, אם כי הזמנים משתנים והדבר בא לידי ביטוי גם בתחום זה.

הבסיס לניסוח הכיתוב על מצבה של גבר

בדרך כלל, נהוג לכתוב פ"נ על מצבה בחלקה העליון, או לחילופין את הביטוי המלא: "כאן קבור", "פה נטמן", ובמקרה של כיתוב מצבה גברים ייתכן גם "פה נקבר אבינו", "כאן נטמן אהוב ליבי" או כל נוסח אחר שהמשפחה מבקשת.

מתחת לכך יירשם השם של הנפטר, ולרוב גם שמות הוריו. ליד שמו של הורה שאינו בין החיים יתווספו האותיות ז"ל. עוד פריט מידע שמופיע בכל המצבות הוא תאריך הלידה ותאריך הפטירה. ניתן לציין את התאריכים גם לפי לוח השנה העברי וגם לפי זה הלועזי, או רק לפי אחד מהם (ההלכה מחייבת לכתוב רק תאריכים לפי לוח השנה העברי, אבל במציאות ברוב רובם של הקברים תמצאו גם תאריך לועזי – גם כשמדובר על כיתוב על מצבה לאישה וגם לגבר).

עוד מרכיב בבסיס הכיתוב על המצבות השונות הוא האותיות ת.נ.צ.ב.ה (ראשי תיבות של הביטוי תהא נשמתו צרורה בצרור החיים). על הבסיס הנ"ל ניתן, וכדאי, להוסיף הקדשה אישית.

איך לבחור הקדשה אישית למצבות גברים?

כל אדם שהלך לעולמו הוא אישיות ייחודית, ובהתאם כשמתכננים כיתוב על מצבות גברים כדאי לא להסתפק בפרטים היבשים, אלא להוסיף טקסט שיביא לידי ביטוי את אותה ייחודיות.

כאמור, בדרך כלל, כשמתכננים כיתוב מצבה גברים יזכו למחמאות על עשייה או על פועלם לאורך השנים. יחד עם זאת, ניתן גם לציין את התרומה למשפחה: כך לדוגמה, כיתוב על מצבה לאבא יכול לתאר כיצד הוביל את המשפחה וכיצד הנחיל לילדיו ונכדיו תכונות חיוביות לרוב.

אופציה נוספת היא פסוק מהתנ"ך – למשל "אשרי אדם מצא חכמה ואדם יפיק תבונה" מספר משלי. כשבוחרים פסוק כדאי לוודא שהוא אכן נכתב במקור על גבר. מקור טוב נוסף עבור משפטי פרידה על מצבה הוא שירים, ובפרט אלה שהמנוח אהב. עוד אפשרות היא כיתוב מצחיק על מצבות, ובמיוחד אם האדם שהלך לעולמו היה בעל חוש הומור מפותח ותמיד רצה לשעשע את כל מי שנמצא סביבו.

שירות קשוב בפריסה ארצית רחבה

השירות של מצבות גן עדן ניתן בכל רחבי הארץ, בזמינות גבוהה ובמקסימום רגישות. הצוות האדיב והקשוב שלנו עוזר למשפחה לבחור את האופציה המתאימה ביותר של כיתוב מצבה גברים. גם היישום מוקפד במיוחד, כך שהתוצאה תהיה מכובדת ומרשימה, עם אחריות מלאה על העבודה שמבטיחה לכם ראש שקט לטווח ארוך. 

על-מנת שנוכל לעזור לכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 055-970-6832 או למלא את הטופס.

Call Now Button דילוג לתוכן