תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:
ממליצים עלינו...
חדש באתר

מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:

תוכן עניינים

כיתוב על מצבות נשים

בחירת כיתוב על מצבה לאישה שהלכה לעולמה היא משימה מורכבת. מצד אחד, ישנו רצון להנציח את המנוחה באופן המכבד ביותר, ומצד שני ישנו תמיד החשש שהטקסט או סוג האותיות לא יהיה המדויק ביותר, מה גם שאי אפשר להתעלם מהשיקול הכלכלי. עם מצבות גן עדן, שמציעה שירות רגיש ומסור ואיתו גם ניסיון של 20 שנים בתחום, תוכלו לדעת בוודאות שהתוצאה תהיה איכותית מאוד. בנוסף, אנחנו מתחייבים למחירים הוגנים מאוד עבור כיתוב על מצבות נשים ועל ליווי קשוב לאורך התהליך כולו, על-מנת להקל עליכם בתקופה הקשה שאתם עוברים.

השאירו פרטים לייעוץ מקצועי חינם והצעת מחיר:

החשיבות הרבה של ניסיון בכיתוב על מצבות נשים

ישנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות לגבי כיתוב על מצבה לאישה, הן מבחינת התוכן והן מבחינת סוג האותיות, הפונט, הגוון והגודל שלהן. על-מנת ליצור הרמוניה מוצלחת בין כל המרכיבים הנ"ל של הכיתוב, ובינם לבין סוג האבן שנבחרה, המפתח הוא ניסיון – בונה מצבות שכבר השלים בהצלחה מלאכה רגישה זו פעמים רבות בעבר יוכל להבטיח לכם, וגם לקיים, הנצחה מרשימה כזו שהנפטרת ראויה לה.

הנוסח הסטנדרטי של כיתוב על מצבה לאישה

הבסיס של כיתוב על מצבות נשים הוא האותיות פ"נ בחלקה העליון של המצבה, שמה של המנוחה, שמות ההורים, תאריך הלידה ותאריך הפטירה והאותיות תנצב"ה.

את האותיות פ"נ אפשר להמיר בביטוי המלא: "פה נקברה", "פה נטמנה אהובת ליבנו" או כל נוסח שתרצו. לגבי השם, נהוג להוסיף גם כינוי מקובל אם היה כזה לאישה שהלכה לעולמה. מבחינת תאריכי הלידה והמוות, ההלכה מחייבת שימוש בלוח השנה העברי בלבד, אולם בפועל במרבית הקברים יופיעו גם התאריכים על-פי הלוח הלועזי.

חשוב לציין כי זהו הבסיס בלבד, ויותר ממומלץ להוסיף משפטי פרידה על מצבה בהתאם לאישיותה הייחודית של האישה, אופי קשריה עם בני המשפחה והמורשת שהשאירה אחריה.

נוסח מצבה לאישה על בסיס פסוקים מהתנ"ך

אחת האופציות הנפוצות לבחירת כיתוב על מצבות נשים הוא למצוא פסוק בתנ"ך שמיטיב לתאר את המנוחה. באופן טבעי, ספר הספרים מכיל שלל אפשרויות. בין הנפוצות שבהן:

·         קמו בניה ויאשרוה בעלה ויהללה (מתוך ספר משלי)

·         רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כלנה (גם כן מתוך ספר משלי)

·         יקרה היא מפנינים וכל חפציך לא ישוו בה (כנ"ל)

·         כי אל אשר תלכי אלך, ובאשר תליני אלין, עמך עמי, ואלהיך אלהי (מתוך מגילת רות)

בכל מקרה שבו בוחרים נוסח מצבה לאשה מהתנ"ך, חשוב לוודא שהפסוק אכן התייחס לאישה במקור.

כיתוב על מצבה לאמא

חברה ותיקה בתחום לא "רק" אמונה על בניית מצבות, אלא יודעת גם לענות על השאלה הלא פשוטה מה כותבים על מצבה לאמא (וכמובן גם מה נכון לגבי כיתוב על מצבה לאבא). בדרך כלל, במקרים אלה תובלט המסירות למשפחה, גידול הילדים, ההשראה שסיפקה האם לסביבתה ותפישת העולם שהנחילה לכל מכריה.

להלן מספר דוגמאות:

·         הנחלת לנו את עוצמת האהבה, לאורך נפסע

·         הנתינה, האמונה וחדוות החיים שלך יישארו עמנו לעד

·         שירת חייך לא תמוש מלבנו לעולם

·         סגולות מלאך כשלך אין על פני האדמה

בחלק מהמקרים כיתוב על מצבה לאישה הוא אקרוסטיכון – טקסט שבו האות הראשונה בכל משפט מרכיבה מילה, ובמקרה הזה את שמה של המנוחה. מקור נוסף להשראה כשמחפשים נוסח מצבה לאשה, ובפרט לאם אהובה, הוא שירים. אינספור פזמונים נכתבו בעברית על נשים, ושורה או בית מתוך אחד שהיה אהוב על האם יכולים ליצור הנצחה מרגשת מאוד.

סוגי אותיות למצבות נשים

לאחר ההחלטה מה כותבים על מצבה, ובעצם במקביל לה, ישנה גם הבחירה בסוג האותיות. האופציות הנפוצות הן חריטה של האותיות וצביעתן בכל גוון שתרצו, הבלטה של האותיות מעל לאבן ואותיות הפוכות. כל אחת מהאפשרויות יכולה להתאים לכיתוב על מצבות נשים – כשהאתגר העיקרי הוא כאמור ליצור הרמוניה מיטבית בין התוכן לבין הצורה.

בכל מקרה, מצבות גן עדן תבצע עבורכם במיומנות את השירות הדרוש לכם: בחירת סוג האותיות וגם נוסח מצבה לאישה כשמדובר על מי שהלכה לעולמה זה עתה, חידוש כיתוב קיים במסגרת שיפוץ מצבות כך שיחזיק מעמד שנים רבות, ועוד. השירות ניתן בפריסה ארצית רחבה, תוך הקפדה על זמינות גבוהה וקשב מלא, ובמחירים נמוכים.

לפרטים נוספים, ייעוץ סבלני והזמנות – ניתן ליצור קשר בטלפון 055-970-6832 או דרך השארת פרטים בטופס שבתחתית העמוד.

Call Now Button דילוג לתוכן