תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:
ממליצים עלינו...
חדש באתר

מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:

תוכן עניינים

משפטי פרידה על מצבה

משפטי פרידה על מצבה הם מרכיב חשוב בהנצחה, לא פחות מסוג האבן שנבחרה וצורתה. לאחר 20 שנות פעילות משמעותית בתחום, ומתוך מודעות למצוקה הרגשית שבה שרויה המשפחה הקרובה לאחר מות יקירם, מצבות גן עדן מספקת למי שמעוניין בכך גם ייעוץ אישי לגבי הכיתוב. הייעוץ הוא מרכיב נוסף במסגרת הליווי הצמוד שאנו מעניקים ללקוחותינו לאורך כל התהליך, והוא מתייחס הן לטקסט והן לסוג האותיות המתאים ביותר לכל סוג משפטים על מצבה.

שירותי הקמת המצבה מבוצעים על-ידי אנשי המקצוע המיומנים שלנו באופן מוקפד ומוצעים במחיר הוגן. כמו כן, תקבלו מאיתנו אחריות מלאה על המצבה ל-20 שנים.

השאירו פרטים לייעוץ מקצועי חינם והצעת מחיר:

איך בוחרים משפטים לכתיבה על מצבה?

ההמלצה החשובה ביותר לכל משפחה אשר מחפשת משפטים לכתוב על מצבה היא לשמור על אותנטיות ולחפש את האיכויות שאפיינו את המנוח (או המנוחה, כמובן). בהקשר זה, כדאי לדעת כי גם ההלכה מנחה את מי שמופקד על הנצחת המת לפרגן לו, להכיר תודה על פועלו ותרומתו לקרוביו ולעולם, לציין את מעלותיו ולפרט את קורות חייו – כל זאת תוך היצמדות למציאות וללא הפרזות מיותרות.

במקרים רבים, המשפחה האבלה מתקשה למצוא את הניסוח המדויק ואת המשפטים הנכונים ביותר. זוהי תופעה מובנת לנוכח הקושי להיפרד מהמת. ניתן להיעזר בחברים קרובים שהכירו היטב את האדם שנפטר, באנשים שעבדו איתו ובעצם בכל מכר שיכול להאיר עוד פן באישיות המנוח. כאמור, גם אנשי המקצוע המנוסים של מצבות גן עדן, שמלווים ברגישות את המשפחה, ישמחו לספק לכם דוגמאות של משפטי פרידה על מצבה שניתן לקבל מהם השראה.

דוגמאות של משפטים על מצבה

כשמחפשים משפטים לכתיבה על מצבה אפשר כאמור להיעזר בדוגמאות שכבר נעשה בהם שימוש ולפעמים אפילו נרחב. אפשר כמובן לשנות את הנוסח הקיים, לשלב מספר משפטי פרידה על מצבה ובאופן כללי להבטיח התאמה מלאה לאישיות הייחודית של הנפטר או הנפטרת.

דוגמאות נפוצות:

  1. הנתינה הייתה תמיד נר לרגליך, ואנו נמשיך בדרכך.
  2. את החלל שנפער בליבנו איש לא יוכל למלא.
  3. היית יחיד ומיוחד, לא דומה לאף אחד – וכך נזכור אותך לנצח.
  4. אהובת ליבי, קרן השמש של חיי, חיוכך הטהור מילא אותי באהבה אינסופית.
  5. שירת חייך נקטעה בטרם עת.
  6. רודף צדק, מאמין בצדקה ובחסד, איש של אמת ומעשים טובים.
  7. היית המגדלור שהנחה אותנו בכל אשר נלך, הארת את חיינו בטוב אמיתי ובעשייה אינסופית.
  8. מלח הארץ, מורה, לוחם, בן זוג, אבא, סבא וחבר אמיתי. מתגעגעים אליך מאוד.
  9. נמשיך לפסוע בנתיבים שסללת עבורנו בחוכמתך, רגישותך, טוב ליבך ויושרך.
  10. בנית משפחה לתפארת ולימדת את כולנו מסירות מהי..
  11. מים רבים לא יכבו את האהבה ונהרות לא ישטפוה
  12. שירת חייו באמצע נפסקה.
  13. סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורדפהו.
  14. דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום.
  15. היית עולם ומלואו, והפכת את העולם כולו למקום טוב הרבה יותר.

 

אפשרויות נוספות של משפטי פרידה על מצבה

מקורות השראה נוספים של משפטים על מצבות הם שירים וגם ספרים, ובפרט כאלה שהנפטר או הנפטרת אהבו. כשבוחרים ציטוט משיר, בונה מצבות יוסיף במקרים רבים גם מוטיב גרפי של תווים כדי להבליט את העובדה שמדובר בשיר, כך שלמי שעולה לקבר יהיה קל יותר להתחבר לאותו שיר.

עוד כדאי לזכור שלפעמים הומור הוא הדרך הטובה ביותר להנציח אדם שהלך לעולמו. כיתוב מצחיק על מצבות הוא אמנם עדיין מחזה לא מאוד נפוץ, אבל כן ניתן לראות אותו בעוד ועוד בתי קברות – ובכל מקרה לכל אדם שמורה הזכות להנצחה בהתאם למי שהיה ולאו דווקא לפי כללים נוקשים. דוגמה מפורסמת לטקסט שמשדר אופטימיות וגם הומור היא המשפט שחקוק על קברו של הזמר פרנק סינטרה: "The best is yet to come" (הטוב ביותר עוד לפניי, או לפנינו).

האם ישנם הבדלים בין מצבות לגברים ולנשים?

באופן עקרוני, אין הבדל של ממש בין כיתוב על מצבות גברים לבין משפטים על מצבה של נשים. מן הסתם, ניתן להשתמש גם במשפטים שבמקור נכתבו על גבר ולשנות אותם כך שיתאימו עבור כיתוב על מצבות נשים. יחד עם זאת, כשמדובר על משפטים שהם למעשה פסוקים מהתנ"ך נהוג לשמר את המקור, כך שאם הפסוק דיבר על אישה לא ייעשה בו שימוש לטובת כיתוב על מצבה לאבא, ולהפך.

מה עוד חשוב לכתוב על המצבה?

רוב תשומת הלב במהלך תכנון ההנצחה מופנית באופן טבעי למציאת משפטים לכתיבה על מצבה, אבל חשוב לזכור שישנם עוד פרטים שייחקקו על גבי האבן. פרט אחד הוא כמובן השם המלא של האדם ואם היה לו כינוי נפוץ הוא יופיע גם (בסוגריים). שמות ההורים יופיעו בדרך כלל מתחת לשם המנוח/ה, ובחלק העליון יש לרשום פ"נ על מצבה (או את הביטוי השלם, "פה נטמן", "פה נקברה" וכו').

עוד אפשרות היא לציין "פה קבורה אמנו האהובה" כשמדובר על כיתוב על מצבה לאמא, וכמובן שאפשר גם לציין את הקרבה המשפחתית לכל מי שנשארו בחיים ומנציחים את האדם. תאריך הלידה ותאריך המוות יירשמו גם הם, ולעתים גם מקום הלידה ומקום הפטירה.

שירות קשוב ומקצועי בפריסה ארצית רחבה

כפי שניתן לראות, ישנם לא מעט מקורות השראה כשמחפשים משפטים לכתוב על מצבה. השירות של מצבות גן עדן, שמתאפיין בקשב מלא וברגישות גבוהה, כולל ייעוץ לגבי כיתוב על מצבות וכמובן את בנייתה של המצבה הנבחרת באופן מוקפד. דגש חשוב במיוחד הוא הלימה בין הטקסט לבין האבן וסוג האותיות, כל זאת על בסיס ניסיון מגוון מאוד. השירות ניתן בפריסה ארצית רחבה ובמחירים הוגנים.

לקבלת ייעוץ מותאם אישית אליכם ותשובה לכל שאלה שחשובה לכם, מוזמנים ליצור קשר בטלפון 055-970-6832 או למלא את הטופס בתחתית העמוד.

 

Call Now Button דילוג לתוכן