תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:
ממליצים עלינו...
חדש באתר

מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:

תוכן עניינים

כיתוב על מצבה לאבא

השאלה מה כותבים על מצבה של אבא מעסיקה משפחות רבות לאחר הקימה מהשבעה, ולמעשה עוד במהלכה. אבי המשפחה הוא בלא מעט מקרים דמות דומיננטית מאוד, השפעתו על הילדים עמוקה ואם הוא זכה גם בקריירה ענפה ומשמעותית, הרי שגם היא עשויה להיות מוזכרת על גבי המצבה.

מצבות גן עדן פועלת מזה למעלה מ-20 שנים בתחום המצבות ולכן צברה ניסיון רחב היקף בכל ההיבטים הרלוונטיים של ההנצחה – כולל הכיתוב. במידת הצורך, נוכל לעזור לכם לבחור כיתוב על מצבה לאבא שיביא לידי ביטוי באופן הנכון ביותר את מי שהיה וכיצד הפך את העולם למקום טוב יותר.

בכל מקרה השירות שלנו, שכולל כמובן גם הקמת מצבה, ניתן בפריסה ארצית רחבה ובמחירים הוגנים מאוד.

ליווי רגיש וקשוב לאורך כל תהליך תכנון המצבה והקמתה

המטרה של כיתוב על מצבה של אבא היא כמובן שימור זכרו, האיכויות שאפיינו אותו, תפישת העולם הייחודית שלו והמעשים שהביאו ברכה לעולם. מי שמכירים את אבי המשפחה באופן הטוב ביותר הם באופן טבעי קרוביו ובפרט ילדיו. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שאחרי המוות – גם אם האב הגיע לשיבה טובה – המשפחה הקרובה חווה טלטלה רגשית של ממש. במצב שכזה, כששלל רגשות מציפים את כל הילדים, לא קל לבחור כיתוב על מצבה לאבא כך שיהיה מדויק וממוקד.

בהתאם לזאת, חלק בלתי נפרד מהשירות שמצבות גן עדן מספקת הוא ליווי צמוד למשפחה האבלה כדי לסייע בקבלת החלטות נכונות. הקשב הרגיש וההובלה המקצועית של אנשי המקצוע מסייעים לבחירת סוג האבן, צורתה של המצבה, שיטת הכיתוב וגם נוסח המצבה לאבא.

השאירו פרטים לייעוץ מקצועי חינם והצעת מחיר:

משפטים לדוגמה עבור כיתוב על מצבה של אבא

דרך נוספת למצוא תשובה טובה לשאלה מה כותבים על מצבה של אבא היא לקבל השראה ממשפטים נפוצים. אפשר פשוט לקחת את המשפטים האלה כפי שהם, אפשר לשלב מספר נוסחים, לשנות, להוריד, להוסיף – כל מה שצריך כדי שהתוצאה הסופית תשקף באופן המיטבי את המנוח ואת הדרך שבה הוביל את המשפחה.

דוגמאות למשפטים שמתאימים לנוסח מצבה לאבא:

  1. לימדת אותנו מהי אהבה, כיצד לשמוח במה שיש, איך להרעיף טוב על סביבתנו – ואנחנו נמשיך בדרך זו
  2. והיה כעץ שתול על פלגי מים
  3. אדם ישר דרך, עניו, סקרן עד אין קץ ואוהב בריות
  4. נרך כבה – אבל אורך ימשיך להאיר את חיינו
  5. לא העננים הם אשר נבקעו, כי אם עיניי אשר דמעו
  6. זכרך ילווה אותנו בכל אשר נפנה, חוכמתך תוביל אותנו בנתיבים הנכונים וטוהר ליבך ינחה אותנו בכל רגע
  7. רוחב ליבך, אצילות נפשך ומוחך החד הפכו את המשפחה לסיפור הצלחה מעורר השראה. תודה לך אבא, נוח על משכבך בשלום!
  8. אשרי אדם מצא חכמה ואדם יפיק תבונה
  9. הקמת משפחה לתפארת, ונתת לנו הכל
  10. מפקד, מהנדס, תעשיין, צייר, איש אשכולות אמיתי, ומעל לכל אבא מופלא
  11. כמוך לא היה לפניך ואחריך לא יקום כמוך
  12. בזכותך אנחנו שואפים להגיע אל הכוכבים כשהרגליים על הקרקע והלב במקום הנכון
  13. תודה על אינספור עצות טובות, המון רגעים של צחוק, אכפתיות מכל הלב וכל האהבה שנתת לנו
  14. הצדק והחסד תמיד הנחו אותך בדרכך – ואנו מתחייבים לפסוע בדרך זו
  15. סוּר מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו

מה קובעת ההלכה לגבי כיתוב על מצבה לאבא?

הדגש העיקרי לגבי כיתוב על מצבה לפי ההלכה הוא לשמור על נאמנות למציאות. כמובן שגם על-פי ההלכה, מן הראוי להנציח את מעלותיו של האדם ולמחול לו על חולשותיו, וכמו כן תמיד כדאי להכיר תודה על הטוב – אבל חשוב מאוד שהמחמאות והכרת התודה יהיו אמיתיות ולא מופרזות.

בנוסף לציפייה המהותית הנ"ל, ישנו עוד כלל שקובעת ההלכה: התאריכים על גבי המצבה, כלומר מועד הלידה ומועד הפטירה, יהיו על-פי הלוח העברי בלבד. הרב עובדיה יוסף ז"ל אף קבע כי יש לנתץ מצבות שמופיע עליהן תאריך לועזי – אבל בחלק גדול מאוד הקברים כן ניתן לראות גם תאריכים לועזיים, וגם בחברה קדישא לא מתנגדים לכך.

כיתוב מקורי על המצבה

חשוב להדגיש שאין תשובה אחידה לשאלה מה כותבים על מצבה של אבא. יש מי שמעדיפים לבחור משפטים שמתארים את האדם עצמו, בעוד שבמקרים אחרים הדגש יהיה על החיבור למשפחה. אפשר כמובן גם לשלב, להבליט את הפן המקצועי או אפילו תחביבים שהיו נדבך מרכזי בחיי הנפטר ועוד אופציה היא כיתוב מצחיק על מצבות – שהרי הומור הוא דרך מצוינת להתמודד עם אובדן ובאופן כללי עם קושי.

כלל נוסף הוא שאם מצטטים פסוקים מהתנ"ך, יש לבחור פסוק שבמקור עסק בגבר (ואילו פסוקים שעסקו בנשים מתאימים לצורך כיתוב על מצבה של אמא). בכל מקרה, נהוג לכתוב פ"נ על מצבה בחלקה העליון, להוסיף את האותיות תנצב"ה (תהא נשמתו צרורה בצרור החיים), לכתוב גם את שמות ההורים של האבא (בתוספת האותיות ז"ל אם הלכו לעולמם עוד לפני יום פטירת האב) ולפעמים גם את מקום הלידה והמוות.

סוגי אותיות על המצבה

לאחר בחירת כיתוב על מצבה לאבא, ישנה עוד בחירה חשובה – סוג האותיות. האופציות העיקריות הן:

א. התזת חול – ניתן להתיז את החול על-מנת ליצור את האותיות שמרכיבות את הכיתוב, או לחילופין סביב האותיות. בשיטה הראשונה ממלאים את החריטה בצבעי שמן בגוון המבוקש ובשיטה השניה התוצאה היא מראה של נגטיב.

ב. חריטת אותיות – שאותן ניתן למלא בצבע או בעופרת.

ג. הדבקת אותיות – ולמעשה הברגה של אותיות ברזל או ברונזה.

למצבות גן עדן ניסיון מגוון בכל סוגי הכיתובים. השירות כולל כאמור אם תרצו גם ייעוץ לגבי כיתוב על מצבה של אבא ובכל מקרה הקמת מצבה מרשימה ועמידה.

למידע נוסף וייעוץ מותאם אישית עבורכם, אתם מוזמנים להתקשר אלינו בטלפון 055-970-6832 או למלא את הטופס.

Call Now Button דילוג לתוכן