תוכן עניינים
מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:
ממליצים עלינו...
חדש באתר

מלאו את הטופס לקבלת הצעת מחיר משתלמת:

תוכן עניינים

קבורת סנהדרין

מצבות קבורת סנהדרין במגוון סוגים ובמחירים משתלמים

אמנם החל משנת 2006 כבר פורסמה בישראל שיטת קבורת סנהדרין שהייתה אז חדשה, אבל אלו השנים האחרונות שבהן היא תופסת את התאוצה המרכזית שלה. הגעה למיצוי שטחי הקבורה בבית העלמין המרכזיים בערי הארץ וההבנה כי העולם נוהג במספר אלטרנטיבות נוספות, האיצו את הדרישה לבניית מצבות סנהדרין שמספקות חיסכון משמעותי בקרקעות, תוך שהן עדיין מעניקות קבורה הולמת ומכובדת לנפטר.

בניית מצבות בשיטת קבורת סנהדרין

אז מהי בעצם קבורת סנהדרין? אלו הן למעשה מצבות קיר מיוחדות (כוכים), כך שכל קבר סגור באמצעות פלטת שיש או אבן עם כיתוב מצבה מקובל. המצבות מונחות זו על זו בגובה של עד שלושה תאים וביניהן מפרידה אדמה. אנו, חברת מצבות גן עדן, מתמחים מזה 20 שנים בבניית מצבות ומעניקים שירות מקצועי, רגיש וקשוב מאוד לצרכי האבלים לאורך הדרך. אנו בונים את כל סוגי המצבות, לרבות מיומנות רבה בבניית מצבות קבורת סנהדרין ומעניקים ליווי צמוד, מחירים הוגנים ו-20 שנות אחריות על כל מצבה.

 

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר:

כשרות קבורת סנהדרין

שיטת הקבורה כשרה לחלוטין מבחינה הלכתית, וזאת משום שהנפטרים נטמנים בחללים המכילים אדמה וכך נשמר נוהג "מעפר באת ואל עפר תשוב". תאי הקבורה ביצירת מצבות סנהדרין מכילים עפר ולכן נוצרת המשכיות בין האדמה לעפר עצמו.

מנהג הקבורה במצבות קבורת סנהדרין בקיר

קבורת סנהדרין הייתה בימי בית שני ותקופת הסנהדרין לנוהג קבורה מקובל ואף נמצאו כוכי קבורה שכאלו, שלפי ההערכות אכן שימשו כאתרי קבורתם של 71 דייני הסנהדרין ובפרט של רבי יהודה. מכיוון שההלכה עצמה קובעת שאין לטלטל את עצמות המת ולהעביר אותן ממקומן, אך כן מתירה להעביר מקבורה רגילה לקבורה בקומות (ובשום מקרה לא להיפך), אפשר אפילו להסיק שמדובר בשיטה המקובלת על הצדיקים והרבנים מאותם ימים.

כמובן שמעבר לאישור ההלכתי, ישנה סוגיית הקרקעות. בישראל קיימים למעלה מ-60 בתי עלמין ציבוריים המכילים 50 לוויות ליום בממוצע. בתי הקברות מתמלאים עד אפס מקום וחלקם כבר מוגדרים כבתי עלמין סגורים לקבורה. לפיכך, בתי עלמין חדשים יחסית, מציעים קבורת שדה לצד קבורת סנהדרין אך האפשרויות תלויות בכל בית עלמין באופן נפרד.

אפשרויות המצבה השונות

בניית מצבות סנהדרין מתבצעת על ידי חברה מקצועית. אנחנו עושים שימוש בלוחות אבן ושיש ממגוון סוגים ולדרישת האבלים תוסיף כל אלמנט מיוחד כמו תבליטים, עיטורים, כיתוב ייחודי ועבודות גרפיקה, פסיפס, תוספות לנטיעת צמחיה, בתים לנרות נשמה ועוד.

בנוסף, ניתן להזמין עיצוב מצבות מיוחדות בעלות עיצוב ועבודות לא שגרתיות כמו שילוב אלמנטים מעץ, מתכת או זכוכית על גבי האבן, חריטת דיוקן של המנוח או תוספת כיתוב ייחודית ועוד. תוכלו להתרשם מדוגמאות כשתגיעו אלינו לפגישה ולקבל החלטה שתתאים לכם ותעיד כראוי ובאופן מכבד על האדם היקר שאבד בצער גדול.

ניקוי ותחזוקה למצבות ישנות ופגומות

עם הזמן ובשל התנאים החיצוניים שעמם מתמודדת אבן המצבה, חלק מחומרי הגלם יביעו שחיקה מתקדמת ועשויים להכיל סדקים, נפילת אותיות או טשטוש של החריטה הקודמת, שברים קטנים וגם לכלוך משמעותי. כחלק בלתי נפרד מהמומחיות של מצבות גן עדן, מבצעת החברה גם עבודות תיקונים ועבודות לניקוי מצבות בעת הצורך. התיקון כולל מילוי סדקים והשלמה לאבן במקומות שבורים, חידוש החריטה או האותיות המודבקות וכן ניקוי כולל לאבן לרבות מריחת סילר וחומרי הברקה ייעודיים לסוג האבן הקיימת.

כמה עולה מצבת סנהדרין?

מחירן של מצבות קבורת סנהדרין אינם אחידים ומשתנים לפי סוג השיש והעיצוב הבלעדי שהמשפחה תבחר. שיש טורקי למשל, נחשב לדגם יקר יותר מאשר אבן חברון הפופולרית או אבן חלילה הממלכתית. מצבה מאבן בזלת, בעלת הגוון הגעשי, הכהה תתאים מאוד לכיתוב בעל אותיות ברונזה מודבקות, להבדיל מאבן יפתח שרבים מבקשים ליצור בה אותיות במילוי עופרת.

סוגי מצבות רבים ונוספים יכולים להוות את הבחירה שלכם, כאשר טווח המחירים לקבורת סנהדרין לעולם נמוך יחסית למחירי קבורת השדה. הסיבה לכך היא ניצול נמוך יותר של חומרי הגלם, אך מראה ותחושת האבן יהיו זהים.

טווח המחירים הנהוג לקבורת סנהדרין:

סוג השירות הנדרש:

מחירון מצבות ואפשרויות עיצוביות

כמה יעלו מצבות סנהדרין מאבן שיש חברון?

מצבה בגוון בהיר ומראה ממלכתי מקובל

2000-3,500 ₪

מהי עלותה של מצבת סנהדרין מאבן חלילה?

אבן גיר בעלת מרקם ומראה אחידים

החל מ-2,500 ₪

מה מחירו של שיש טורקי למצבות סנהדרין?

שיש איכותי ומרשים שמיובא ארצה מטורקיה

2,500-3,500 ₪

מה המחיר על מצבת שיש גרניט שחור/ אדום?

אבן עמידה וכהה במראה מלוטש

2,500-4,500 ₪

כמה עולה מצבת אבן ירושלמית?

אבן סלייב במראה אותנטי ושורשי

2,500-6,000 ₪

מהו המחיר למצבת סנהדרין מאבן בזלת?

צבע ומרקם כהים שמקורם בסלע געשי

3,500-10,000 ₪

תוספת בית נר למצבה

50-250 ₪

עיצוב המכיל את תמונת הנפטר

450-650 ₪

שיפוץ מצבה ישנה

300-800 ₪ (כולל ליטוש השיש וחידוש אותיות)

חריטת אות סטנדרטית על גבי המצבה

4-9 ₪ לאות
יצירת אות עופרת

8-12 ₪ לאות

הדבקת אות ברונזה

30-70 ₪ לאות

ניקוי למצבות קיר

200-400 ₪

המשפחה היא זו שתקבע את סוג האבן ועיצובה על פי הרצון, החיבור הרגשי והיכולת של סוג שיש ספציפי להעניק כבוד ראוי ומשמעותי לנפטר. אנו עומדים לרשות המשפחה גם בדרישות מיוחדות המשלבות בין סוגי האבנים השונות לבין אלמנטים ייחודיים כמו פסיפס, כיתוב בפונט ייחודי, שילוב בין שני סוגי אבנים שונות ועוד. באפשרותכם לעיין בקטלוג מצבות סנהדרין הקיים בחברת עדן מצבות או לבחור מבין עיצובים ורעיונות קיימים שמהווים בסיס להשראה. באשר לכיתוב על גבי המצבה, ניתן להוסיף עוד על הכיתוב הסטנדרטי המחייב כפי שנקבע בחברת קדישא ולבחור גם הפעם מתוך דוגמאות שונות שמקורן בקטלוג או במקומות אחרים.

מצבות קבורת סנהדרין מאבן חברון

אנחנו כאן לשירותכם

אנו מבקשים להשתתף בצערכם ולהביע את תנחומנו ונעשה את הכל על מנת להעניק ליקירכם את הכבוד הראוי. מצבות גן עדן מתחייבים לעמוד בלוח הזמנים שנקבע מול המשפחה ולטובת גילוי המצבה ותעמוד לרשותכם בכל שאלה, דרישה ובירור לגבי תהליכי הבנייה, הליכי הקבורה ובחירת סוג המצבה.

למידע נוסף אנחנו מזמינים אתכם להתקשר כעת לטלפון 055-970-6832 או להשאיר פרטים בטופס

Call Now Button דילוג לתוכן